Світова література. Аналіз літературно-художнього твору. - ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ - ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ - Каталог статей - ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ

Пошук

Календар

Архів записів



ХВПУСД
 Вівторок, 06.12.2016, 23:44
  




Головна » Статті » ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ » ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ

Світова література. Аналіз літературно-художнього твору.

Пам’ятка № 1

Як готуватися до уроку літератури

Підготовка до виразного читання прозового тексту

1.    Уважно прочитай текст, уявляючи собі події та персонажів.

2.   Подумай про зміст та емоційне забарвлення, про почуття та взаємовідносини персонажів.

3.    Визнач власне відношення щодо прочитаного.

4.     Встанови виконавське завдання ( які картини і характери хочеш зобразити у свідомості слухачів, який настрій передати, яку думку донести…)

5.    Вибери відповідні засоби виразного читання (силу, мелодику, тон голосу, темп читання, паузи, логічні наголоси…)

6.    Тренуйся, читаючи текст вголос. 

 

Пам’ятка 2

Як працювати у групі

Підготовка до театралізованої постановки                               

1.      Спільно із  групою  проаналізуйте зміст та мову твору для того, щоб зрозуміти:

-  в яких обставинах відбуваються події;

- скільки дійових осіб та які вони ( вік, характер, настрій, зовнішність, особливості мовлення);

-  яка послідовність дій персонажів, подій.

2.      Розподіліть ролі.

3.            Визначіть виконавські завдання кожного актора.

4.            Виберіть засоби виразності для кожної ролі.

5.            Визначіть необхідність наявності костюма, сценічного гриму, елементів декорацій, реквізиту, заплануйте їх виготовлення.

6.            Розучіть ролі (слова, послідовність дій, реплік).

7.            Визначте розташування акторів (мізансцени).

8.            Створіть етюди ( пробне виконання найбільш важких та важливих фрагментів).

9.            Проаналізуйте якість етюдів з точки зору:

·  точності передачі змісту літературного твору;

·  сценічної виразності.

10.         Прорепетируйте та проведіть виконавський аналіз.

 

Пам’ятка 3

Як готувати повідомлення

Підготовка до усного повідомлення на задану тему

1.   Поміркуй над темою заданого повідомлення.

2.   Подумай яка мета твого виступу.

3.   Знайди та вибери матеріал, відмовляючись від другорядного.

4.   Склади план та розташуй матеріал у відповідності до нього.

5.  Проглянь матеріал ще раз, прагни до того, щоб було більше фактів та менше загальних  фраз, які ні про що не говорять.

6.   Потренуйся у вільному володінні текстом та чіткій вимові.

7.   Попроси когось із друзів чи старших послухати твоє повідомлення, врахуй їх зауваження.

8.   Під час виступу не відхиляйся від теми.

9. Слідкуй за мовленням: не вживай слів-паразитів (так, значить…), просторічних виразів та ін..

10.  Під час виступу спілкуйся із слухачами.

 

Пам’ятка 4

Як готувати розповідь

Складання усної розповіді (казки)

1. Подумай про який випадок будеш розповідати, наскільки він є цікавим та повчальним.

2.  Сформулюй тему та основну думку розповіді придумай заголовок.

3.  Знайди необхідний матеріал у своїх спогадах, фантазіях.

4.  Склади план своєї розповіді

5.  Постарайся включити у розповідь   діалог чи окремі репліки, елементи опису. При цьому прагни того, щоб вони допомагали розкрити характери персонажів, зміст розповіді  

6.  Перевір свій текст, проговорюючи його повністю.

7.  Потренуйся у вільному переказі тексту та чіткій вимові.

8.  Попроси когось із друзів чи старших послухати твоє повідомлення, врахуй їх зауваження.

9. Розповідаючи, звертайся до слухачів, слідкуй за правильністю та виразністю мовлення.

 

Пам’ятка 5

Як готуватися до аналізу твору

Складання складного плану тексту

1.  Прочитай твір, визнач тему, основну думку тексту.

2. Поділи текст на смислові частини (одна частина відрізняється від іншої змістом).

3.  Прочитай першу частину, визначаючи у ній головне.

4.  Дай заголовок частині та запиши її назву.

5. Перечитай першу частину послідовно  виділяючи та називаючи її мікротеми

( якщо вони є ), запиши їх у вигляді підпунктів даної частини.

     6.  Таку ж роботу  (пункти 3,4.5) пророби з іншими частинами.

     7. Проведи самоперевірку. (Співстав план з текстом та визнач чи відображає він головне, чи допомагає згадати  зміст тексту. За необхідності проглянь текст ще раз).

 

 

Категорія: ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ | Додав: ХВПУСД (09.01.2013)
Переглядів: 606 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Категорії розділу

ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ [6]
ПЕДАГОГИ - УЧНЯМ

Валюта


Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016 |