Проблемне навчання - Методична робота - Методична робота - Каталог статей - ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ

Пошук

Календар

Архів записів



ХВПУСД
 Субота, 10.12.2016, 22:22
  




Головна » Статті » Методична робота » Методична робота

Проблемне навчання

Проблемне навчання реалізується за допомогою словесних, наочних і практичних методів, причому їх співвідношення залежить від ступеня самостійності учнів. Особливістю застосування проблемних методів на уроках виробничого навчання є обов'язковий зв'язок з конкретною діяльністю учнів. При цьому варто враховувати наступне:

  • формування проблеми та її розв’язання доцільні на уроках, на яких відпрацьовуються уміння і навички виконання порівняно складних навчально-виробничих робіт;
  • проблемна ситуація повинна відображати процес виконання практичних дій та ґрунтуватися на теоретичних питаннях, пов'язаних з цією діяльністю;
  • постановка і розв’язання  проблемних ситуацій доцільні на всіх етапах уроку: в процесі вступного, поточного і заключного інструктажів;
  • проблемні ситуації необхідно формулювати і розв’язувати не тільки на уроках, але і при навчанні на виробництві, при виконанні учнями домашнього завдання.

У проблемному навчанні розмежовують два поняття: проблемне викладання і проблемне навчання:

  • Проблемне викладання – це діяльність педагога з постановки навчальних проблем і створенні проблемних ситуацій, організації навчання учнів, формулюванні і рішенні навчальних проблем з метою глибокого засвоєння учнями нових знань і умінь і формування їх творчих можливостей.
  • Проблемне навчання – це особливим чином організована діяльність учнів із засвоєння знань і умінь в ході аналізу проблемної ситуації, формулювання проблем і їх вирішення шляхом висування пропозицій, обґрунтування і доказу гіпотез, наступної перевірки цих гіпотез в ході практичної діяльності.

Проблемою є питання чи завдання, спосіб розв’язання яких невідомий учням, але учні мають знання чи уміння для того, щоб здійснювати пошук теоретичного обґрунтування, або знають спосіб практичного виконання. На основі навчальної проблеми створюють проблемні ситуації.

  • Проблемна ситуація – це положення, при якому виникає протиріччя між наявними знаннями, уміннями учнів і неможливістю з їх допомогою пояснити нові факти, явища і обрати правильний спосіб практичної діяльності.

Шляхи створення проблемної ситуації різноманітні і залежать від багатьох факторів. Найчастіше застосовуються проблемні питання, практичні завдання, задачі, демонстраційний експеримент. При створенні проблемної ситуації необхідно враховувати наступне:

  • пізнавальна задача повинна ґрунтуватися на знаннях і уміннях, якими володіють учні (виключенням можна вважати ситуації 1-го рівня проблемності);
  • учні повинні добре зрозуміти навчальну проблему і кінцеву мету її розв’язання;
  • відповідність проблемної ситуації інтелектуальним можливостям учнів і рівню оволодіння ними практичними уміннями і навичками;
  • педагог при створенні проблемної ситуації ставить запитання, які допомагають учням зрозуміти суть проблеми і необхідну закономірність для її розв’язання.

Можна виділити наступні типи проблемних ситуацій:

  • Ситуації, що виникають через недостатність попередніх знань, практичних  умінь учнів та необхідності придбання нових знань для вирішення проблеми. Наприклад, при вивченні теми «Виправлення металу» учні вже вміють робити виправлення прутків шляхом ударів чи натискання пресу на їх опуклу частину. Переходячи до вивчення виправлення листового металу майстер просить учнів запропонувати технологію виправлення пожолоблених листів металу великого розміру. 
Категорія: Методична робота | Додав: ХВПУСД (04.02.2015)
Переглядів: 308 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Категорії розділу

Методична робота [6]
Методична робота

Валюта


Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016 |