Креативні методи навчання - Методична робота - Методична робота - Каталог статей - ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ

Пошук

Календар

Архів записів



ХВПУСД
 Субота, 10.12.2016, 22:20
  




Головна » Статті » Методична робота » Методична робота

Креативні методи навчання

КРЕАТИВНІ    МЕТОДИ    НАВЧАННЯ НА УРОКАХ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Креативні методи навчання орієнтовані на створення учнями власних освітніх продуктів. Пізнання при цьому можливе, але воно відбувається саме під час  та за рахунок творчої діяльності учнів. Головним результатом є отримання нового продукту.

До креативних методів належать методи, які у традиційному  розумінні є інтуїтивними : метод «мозкового штурму», метод емпатії, педагогічні методи учня, що виконує роль вчителя, тощо.

Такі методи спираються на нелогічні дії учнів, які мають інтуїтивний характер.  Інший вид креативних методів навчання базується на виконанні алгоритмічних приписів та інструкцій (методи синектики, «морфологічного аналізу»). Їх мета – побудова логічної опори для створення учнями освітньої продукції.

Метод придумування – це спосіб створення не відомого учням раніш

продукту за результатами їх певних розумових дій.

Метод реалізується за допомогою таких прийомів :

  • Заміщення якості одного об’єкта якостями іншого з метою створення нового об’єкта.
  • Пошук властивостей об’єкта в іншому середовищі.
  • Зміна елемента об’єкта, що вивчається, та опис властивостей нового об’єкта, який здобуто за результатами цієї зміни.

Метод «Якби…». Учням пропонується скласти опис та намалювати малюнок про те, що відбувається якщо герой того чи іншого твору вчинив би не так, як це зробив зараз.

Наприклад :  щоб сталося із Сонею мармеладовою, якби вона не зустріла  Родіона Роскольнікова ?

Виконуючи це завдання учень не тільки висловлює свої думки , але й намагається переробити, завершити написати заново твір.

Пропонуючи такі завдання 2-3 рази на рік , викладач має змогу  прослідкувати ступінь зростання мислення учня.

Метод « Цікавого запитання»  - перед учнями  ставиться цікаве проблемне запитання, яке спрямоване на розвиток  креативного  мислення. Наприклад ,

  • Чи можна стверджувати ,що Клод Фролло – трагічна постать ? (В.Гюго «Собор Паризької Богоматері »)
  • Індивідуальність чи омасовленість ? Що краще ? (Йонеско «Носороги»)
  • Чи потрібні людині янголи ? (Гарсія Маркес «Стариган з крилами»)
  • Що, на ваш погляд, має робити людина, яка розуміє, що «чума –нескінченна поразка ?» (Камю «Чума»)

Метод «Реклама » - учням пропонується розробити рекламу (листівку, бігборд, рекламний ролик, буклет ) літературного героя,твору,літературної течії,  творчості письменника  тощо.

Дискусійний метод  -

  • учням пропонують провести прес-конференцію з героєм твору;
  • провести суд над героєм твору;
  • взяти інтерв’ю у автора твору;
  • провести теле-радіо міст з авторами різних творів;
  • провести «круглий стіл» за творами різних письменників;
  • провести «діалог-фантазію» з героєм твору, автором твору.

 

Категорія: Методична робота | Додав: ХВПУСД (04.02.2015)
Переглядів: 229 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Категорії розділу

Методична робота [6]
Методична робота

Валюта


Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016 |