Методи вивчення колективу групи «Я хочу з тобою познайомитись.» - Корисна інформація - Корисна інформація - Каталог статей - ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ

Пошук

Календар

Архів записів



ХВПУСД
 Неділя, 04.12.2016, 14:22
  




Головна » Статті » Корисна інформація » Корисна інформація

Методи вивчення колективу групи «Я хочу з тобою познайомитись.»
Методи вивчення колективу групи
«Я хочу з тобою познайомитись
Вивчення колективу групи починається із «заочного» знайомства (ретельно вивчаються особові справи учнів). При знайомстві з особовими справами першокурсників не завжди вимальовується загальний портрет учня. Вивчення дітей продовжується у природному спілкуванні та спеціально організованій діяльності впродовж трьох років навчання в училищі.
 Знайомство з батьками дає більш повну уяву фізичного стану, смаків, інтересів, звичок учня. Основні питання, які має ставити перед собою кожен класний керівник при вивченні кожного учня: Чого хоче учень, що для нього є привабливим? Чого він прагне? Що він може (здібності)? Хто він є (на даному етапі, не звертаючи уваги на минуле)?
 
Приклади форм виховної роботи:
Тренінг «Ланцюжок»
Учні стають у коло і проговорюють своє ім’я та одну, на їх погляд найкращу, свою якість, а сусід зліва повторює та характеризує себе. Так продовжується до самого останнього учня. Наприклад, «Я, Світлана, гарна», «Світлана гарна, я, Настя, щира» і т.д. Цей тренінг дозволяє не лише запам’ятати імена, а й визначити, як людина оцінює сама до себе, якою вона є і чого від неї чекати. Хтось буде сором’язливо характеризувати, а хтось занадто впевнено.
 
Екскурсія «Старими вулицями Херсону»
 з подальшим обговоренням Завдяки такому підходу до своєї нової групи класний керівник може спостерігати за учнями у неформальній обстановці. Адже дуже часто буває, що поза навчальним закладом учні поводять себе зовсім по-іншому. Якщо, на початку екскурсії вони досить стримані, то потім, побачивши і відчувши, що вони не обмежені стінами, будівлею або класною кімнатою, відчувають себе розкутішими і поводяться природніше. На даному етапі дуже важливим є зберегти невидиму межу між вчителем та учнями, не стати «своєю в доску». Обговорення дає мені змогу дізнатись про учнів більше - чи вміють учні слухати, зрозуміло висловлювати свої думки, самостійно робити висновки, наскільки вони товариські. Крім того такі заходи сприяють формуванню колективу, виявляють здібності окремих учнів та неформальних лідерів, на яких я можу спиратись у подальшій роботі
 
 Анкетування
Анкета «Перший день в групі»
1. Експрес-портрет майбутнього учня училища.
2. Прізвище, ім’я, по батькові.
3. Число, рік і місяць народження.
4. Чому ви обрали саме наш навчальний заклад та саме цю професію?
 5. Хто став ініціатором вступу в наше училище?
6. Яким шкільним предметам ви віддає перевагу?
7. Який шкільний предмет викликав в попередньому класі/школі найбільшу тривогу?
 8. Як часто ви хворієте і як справляється з хворобами?
9. Чого хотіли б добитися в новій групі?
10. Чи має приятелів і друзів в новому колективі?
11. У яких курсах і спецкурсах, факультативах хотів би активно брати участь?
12. Чим цікавитесь і захоплюєтесь, чим хотіли б займатися в училищі крім занять?
13. Хто з членів сім’ї найбільш авторитетний для вас?
14. Які особливості характеру і емоційної сфери дитини?
15. Яких якостей характеру вам бракує?
 
Анкета «Шкільні роки учнів»
1. Мої шкільні спогади:_______________ .
 2. У класі я завжди відчував себе_________________ .
3. Мій класний керівник відносився до мене_________________.
4. Мої шкільні результати були_______________.
5. Мені подобалося, коли вчитель________________.
6. Мені не подобалося, коли вчитель_________________.
7. Я ображався, якщо___________________ .
8. Я радів, якщо_____________________ .
9. Найяскравіша подія шкільного життя ____________________ .
10.З шкільного життя мені боляче згадувати про___________________ .
 
Анкета «Близькі для мене люди»
 1. Ви йдете зі своєю групою у похід. Без дорослих ви не маєте права йти. Кого із дорослих ви запросите у похід? - класного керівника; - своїх батьків; - старших друзів; - вчителя фізичної культури; - дорослого поза школою.
2. Кого з дорослих ви вважаєте для себе прикладом етичної
поведінки? - вчителів; - батьків; - героїв книг; - нікого.
3. Хто для вас є зразком для наслідування? - батьки; - друзі; - одногрупники; - видатні люди; - ніхто.
 4. Якщо у мене виникають в житті проблеми, що вимагають допомоги або підказки, я завжди звертаюся: - до батьків; - до вчителів; - до своїх друзів; - до одногрупників; - до батьків друзів; - до родичів.
5. Якщо я добиваюся певних успіхів, то мені відразу хочеться повідомити про це: - моїм батькам; - друзям; - родичам; - вчителям; - одногрупникам; - нікому.
 6. Якщо зі мною трапиться неприємність, я можу, не боячись, повідомити про це: - моїм батькам; - моїм друзям; - одногрупникам; - вчителям; - родичам; - нікому.
7. Місце, де мене розуміють, це: - мій будинок; - будинок моїх родичів; - будинок моїх друзів; - училище; - такого місця немає. 8. Чий номер телефону найважливіший і необхідніший в моєму житті? Це номер: - моїх батьків; - моїх родичів; - моїх одногрупників; - моїх вчителів; - моїх друзів; - нічий.
9. Якби у мене була можливість, то найдоржчий подарунок я
подарував(а) б: - своїм батькам; - своїм вчителям; - родичам; - знайомим; - одногрупникам; - друзям; - нікому.
10. Мені хотілося б зробити теплішими і добрішими відносини: - з батьками; - друзями; - вчителями; - одногрупниками; - приятелями; - родичами; - ні з ким.
 
Отже основні дані про кожного учня, які необхідно знати та враховувати:
 - загальна поведінка учня під час навчання: як поводить себе, починає працювати на уроці (спокійно, жваво, збуджено. замкнуто); чи прагне встановити стійкий контакт із товаришами, чи надає перевагу працювати самостійно; чи цікавиться успіхами товаришів або думає лише про себе; як поводить себе під час роботи (енергійно, рішуче, обережно, осмислено), чи може тривалий час концентрувати увагу на одноманітній роботі;
 - виконання робочих прийомів: характер рухів (швидкі, легкі, цілеспрямовані, повільні, незграбні, поривчасті, невпевнені); витрати часу та праці для успішного виконання прийомів; зв’язок між виконанням робочих прийомів та фізичними зусиллями;
- якість роботи: швидкість (швидкий, повільний, середній темп); ритмічність роботи (постійний чи змінний темп); сприйняття рекомендацій, які стосуються темпу та якості роботи.
 
Ці дані можна отримати шляхом тестування проведення тематичних бесід, а також постійної співпраці з майстром виробничого навчання та психологом училища.
Категорія: Корисна інформація | Додав: Admin (11.11.2010)
Переглядів: 2168 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Категорії розділу

Корисна інформація [8]
Корисна інформація

Валюта


Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016 |