"Математика - наука про життя". Левчук Наталя Миколаївна - Досвід викладачів - Досвід викладачів - Каталог статей - ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ

Пошук

Календар

Архів записів



ХВПУСД
 Вівторок, 06.12.2016, 23:47
  




Головна » Статті » Досвід викладачів » Досвід викладачів

"Математика - наука про життя". Левчук Наталя Миколаївна
Викладач математики
ХВПУ сервісу та дизайну


Левчук Наталя Миколаївна
 
На уроці математики
 
Тема: Стереометрія навколо нас.
 
Мета: - узагальнити і систематизувати знання учнів з тем: «Многогранники», «Тіла обертання», встановити міжпредметні зв’язки, формувати вміння і навички розв’язувати задачі, вчити учнів застосовувати теоретичні знання на практиці,
- розвивати логічне мислення, пам'ять, просторову уяву, самостійність та пізнавальну діяльність учнів,
- виховувати грамотність та культуру мовлення, доброзичливість, відповідальність.
 
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
 
Методи навчання, прийоми: мозковий штурм, презентація проектів, частково-пошуковий (розв’язування задач, відповіді на питання).
 
Обладнання: креслярські інструменти, моделі стереометричних тіл, слайдова презентація «Стереометрія навколо нас», набір для розв’язування практичних задач (коробки, тканина, посуд).
 
Основні терміни та поняття: многогранники, тіла обертання, циліндр, конус, куля, призма, піраміда, площа, об’єм, висота, основа, апофема, твірна, вершина, радіус, периметр, ребро, прямокутник, трикутник.
 
Міжпредметні зв’язки: алгебра, біологія, креслення, фізична культура, хімія.
 
Технічні засоби навчання: комп’ютер, проектор.
 
 Підготовчий етап. За 10 днів учні групи об’єдналися в міні групи: спортивну, біологічну, хімічну, архітектурну, побутову. Кожна група отримала завдання: дізнатися чи використовуються стереометричні тіла в сфері, що відповідає назві групи, знайти найсуттєвіше, найцікавіше та на основі прикладів презентувати про це на уроці. По можливості розповідь оживити малюнками, цікавими задачами, фактами тощо
 
Хід уроку.
 І Організаційний момент.
Викладач вітається, пропонує учням зайняти свої робочі місця.
 
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Викладач: ми з вами завершуємо курс вивчення стереометрії. На уроках ми велику увагу приділяли стереометричним тілам. Про які тіла ми вели мову?
 
Мозковий штурм.
Тіло (циліндр, конус, куб, паралелепіпед, призма, піраміда, куля…)
З’ясовували їх елементи та властивості, вчилися розв’язувати задачі на знаходження площ та об’ємів геометричних тіл.
 
Викладач: думаю, кожен з вас розуміє важливість вивчення стереометрії, адже вона має тісний зв'язок з практичною діяльністю людини, з нашим побутом, з іншими науками. В цьому, гадаю, ви переконалися готуючись до сьогоднішнього уроку і переконуватимете своїх одногрупників. Кожна група розповість про свої відкриття та поділиться новими знаннями. Але перш ніж говорити про стереометричні тіла в житті, давайте пригадаємо теоретичний матеріал. 
 
ІІІ Актуалізація опорних знань.
 Вікторина. - «Відгадай фігуру»
Викладач: я пропоную вам певну інформацію про тіло, а ви повинні відгадати про що йде мова. Хто відповідає правильно отримує бал, яка послужить вам додатковим балом під час підсумкового оцінювання. (презентація «Відгадай фігуру») …
 
Бліц – опитування. - «Робота за моделлю»
Викладач: я на моделі вказую на певний елемент, а ви називаєте його та формулюєте властивості. Аналогічно за правильну відповідь отримуєте бал. Циліндр (основи, твірні), конус (твірні, висота), призма (основа, ребра, грані), піраміда (основа, апофема, грані)
 
ІV Презентація проектів.
Викладач: переходимо до наступної частини уроку «презентації проектів» на тему стереометричні тіла в житті і науці. Будьте уважними під час виступу своїх колег, керуйтеся девізом: «Не поспішай говорити, а поспішай слухати». Крім того, треба не тільки слухати але й оцінити роботу членів інших груп від 1 до 3 балів, записавши результати в таблиці
Напрямки роботи:
1. Стереометрія і архітектура
2. Стереометрія і спорт
3. Стереометрія і біологія
4. Стереометрія і хімія
5. Стереометрія і побут
та оцінити себе за зроблений вклад в презентацію групи також від 1 до 3балів. 

Презентація проектів.
 Слово надається групі, яка працювала за напрямком:
1. Стереометрія і архітектура
2. Стереометрія і спорт
3. Стереометрія і біологія
4. Стереометрія і хімія
5. Стереометрія і побут

Викладач: дякую всім за підготовку та виступи. Мій помічник збере листи оцінювання та занесе дані до таблиці оцінювання, а ми продовжуємо працювати.
 
ІV Розв’язування задач.

 Викладач: я думаю, що кожен з вас переконався у важливості вивчення стереометричних тіл, адже вони тісно пов’язані з нашим життями, але в практичній діяльності ми на лише дивимось на тіла, а й працюємо з ними. Тому пропоную вам попрацювати над практичними задачами. Кожна з яких оцінюється від 1 до 3 балів.
Розв’язування практичних задач.
 Задача №1. Перед вами різні предмети і папір. Вам необхідно не ріжучи, не роблячи жодних загинань визначити чи вистачить запропонованого паперу, щоб обклеїти даний предмет. (учні розв’язують задачу і презентують розв’язання, хто швидше ) Задача №2. Є місткість з рідиною. Чи поміститься дана рідина в іншу порожню місткість? Рідину переливати неможна. (учні розв’язують задачу і презентують розв’язання, хто швидше ) Задача №3. Бідне цуценя. Немає в нього будиночку, але є тканина. Чи вистачить йому цього шматку тканини, щоб побудувати собі будинок конусної форми з висотою 13см і діаметром основи 10см. Допоможіть цуценяті. (учні розв’язують задачу і презентують розв’язання, хто швидше )
 
VІ Підведення підсумків уроку.
Викладач: ось і підходить до кінця наш урок. Давайте поглянемо на шкалу оцінювання… (коментування оцінок).
«Дерево істини» перед вами, а у вас листочки цього дерева. Воно має три гілки – напрямки нашої роботи: робота над проектом, презентація проекту, розв’язування практичних задач. Подумайте яка форма роботи вам сподобалася найбільше і чому, напишіть свої враження на листочках, що лежать перед вами та наклейте на відповідну «гілку дерева».
 
Викладач: Минають роки… Геометрія збагачується новими фактами, змінює свій погляд. Були часи, коли вона, як при Платоні чи Піфагорі, займала становище справжньої цариці наук, а були часи, коли вона в своєму розвитку починала відставати від інших, молодих наук. Але ніколи, очевидно, поки стоїть світ, не настане такий час, коли б людство могло сказати: «ось тепер геометрія не потрібна і залишається здати її в архів». Геометрія була, є і буде постійною супутницею людини на всьому шляху її розвитку.
Категорія: Досвід викладачів | Додав: Admin (08.12.2010)
Переглядів: 2277 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]


Категорії розділу

Досвід викладачів [17]
Досвід викладачів

Валюта


Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016 |