ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ - Розвиток навчальногот закладу у 2013-2014 н.р. Звіт директора Огданець Тетяни Василівни

Пошук

Календар

«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів



ХВПУСД
 Субота, 10.12.2016, 22:21
  




МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

  ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ  ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХЕРСОНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ СЕРВІСУ ТА ДИЗАЙНУ»

ЗВІТ

ДИРЕКТОРА  ДНЗ «ХВПУСД»

ОГДАНЕЦЬ ТЕТЯНИ ВАСИЛІВНИ

3А 2009-2014 НАВЧАЛЬНІ РОКИ

«Лідер – той, хто має перспективне бачення,

передбачає майбутнє, працює над шляхами

покращення того, що зараз дає плоди»

                                        П. Друкера

 

Шановні колеги, працівники училища!

На підставі контракту з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту, який завершується у грудні 2014  року я  повинна за 2 місяці до закінчення терміну контракту доповісти,  як ми з Вами  спрацювали за 5 років  під моїм керівництвом.  Я працюю на посаді директора ДНЗ «Херсонське вище професійне училище сервісу та дизайну» від його утворення  з 2009 року. Як директор училища у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася законодавством України, Статутом училища, колективним договором, умовами контракту, посадовими обов’язками директора та іншими нормативними актами, що регламентують роботу професійно-технічного навчального закладу.

У 2009 році мною розроблено програму розвитку навчального закладу, спрямовану на створення стійкого позитивного іміджу навчального закладу в освітньому середовищі професійно-технічних навчальних закладів. Програма  відображає актуальний стан училища та перспекти­ви його розвитку, включає нові концепції, нові теорії і передбачає моніторинг та прогнозування потреб ринку праці нашого регіону у робітничих кадрах з метою відповідного формування контингенту учнів училища. Пріоритетними напрямками розвитку закладу я визначила:

 оновлення змісту навчально-виховного процесу;

 оновлення, модернізація, зміцнення навчально-матеріальної бази училища;

робота над удосконаленням впровадження у навчальний процес нових сучасних, матеріалів, освітніх та виробничих технологій;

 підвищення якості підготовки робітничих кадрів за високими кваліфікаційними розрядами;

 співпраця з соціальними партнерами, роботодавцями;

 робота над удосконаленням стандартів професійної підготовки, оновленням змісту, комплексно-методичного забезпечення предметів, професій згідно з Державними стандартами ПТО;

робота над покращенням умов праці та проживання учасників навчально-виховного процесу;

 робота з інформатизації освітнього навчально-виховного процесу;

інноваційна діяльність училища.

За 5 років нами зроблено багато кроків вперед щодо реалізації пріоритетних напрямків розвитку навчального закладу.  Здійснюється підготовка кваліфікованих робітників з нових професій, робітників високого рівня кваліфікації,  модернізовано навчальну та матеріально-технічну бази кабінетів, лабораторій, майстерень. В навчальний процес впроваджено нову комп’ютерну техніку, підключено до мережі ІНТЕРНЕТ навчальні кабінети, майстерні, гуртожиток, бухгалтерію, бібліотеку. Придбано нове обладнання, інструменти, матеріали для професійного  навчання, що відкрило нові перспективи у вдосконаленні професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників. Розроблені та впроваджуються проект училища «Плекаємо громадян».

Це та інше я і хочу висвітлити у своєму звіті.

Шановні колеги,  у 2013 році наш навчальний заклад пройшов Атестаційну експертизу діяльності, пов’язаної з наданням послуг для здобуття освіти, комплексна перевірка засвідчила, що рівень організації навчально-виробничого процесу, наявна матеріально-технічна база дозволяє здійснювати підготовку кваліфікованих робітників на рівні державних вимог, про що свідчать результати навчальних досягнень учнів, слухачів, інші показники діяльності навчального закладу. ДНЗ «Херсонське вище професійне училище сервісу та дизайну» було визнано атестованим професійно-технічним навчальним закладом та отримало свідоцтво про атестацію терміном на 10 років.

З таблиці видно, що у 2010 році ми отримали ліцензію на підготовку кваліфікованих робітників з нової інтегрованої професії  «Нянька. Гувернер. Соціальний робітник» та професії «Флорист», як ви розумієте цьому передувало створення МТБ та КМЗ для цих професій.

На сьогодні училище забезпечене державними стандартами ПТО та здійснює підготовку з 9 ліцензованих професій (в тому числі 6 – інтегрованих)

  • Перукар (перукар-модельєр),
  • Перукар (перукар-модельєр). Манікюрник,
  • Перукар (перукар-модельєр). Візажист,
  • Нянька. Гувернер. Соціальний робітник,
  • Оператор комп'ютерного набору.  Касир (в банку),
  • Штукатур. Лицювальник – плиточник.  Маляр,
  • Кравець,
  • Кравець. Закрійник,
  • Флорист

 Для здійснення навчально-виробничої діяльності в училищі обладнано 18 навчальних кабінетів з предметів профтехциклу та 9 навчальних кабінетів загальноосвітньої підготовки. Виробниче навчання проводиться в 16 майстернях і 4 лабораторіях. Навчально-виховний процес здійснюють 74 педагогічних працівника. А загальний контингент учнів становить 605 чол.

З вашого дозволу я більш детально зупинюсь на питанні виконання державного замовлення та договірних зобов’язань з підготовки робітників для потреб держави.

Формування контингенту учнів заклад здійснює з урахуванням потреб регіонального ринку праці у робітничих кадрах, відповідно до державного замовлення, в межах ліцензійного обсягу та на підставі договорів, укладених з підприємствами, організаціями на підготовку кваліфікованих робітників.

Отже, контингент учнів за роками становить, зверніть увагу на екран,

2009-2010н.р. – 840 чол., 2010-2011н.р. – 738 чол., 2011-212н.р. – 640 чол., 2012-2013н.р.– 643 чол., 2013-2014н.р – 672 чол..  Контингент учнів зменшився на 20%. Але цьому є об’єктивне пояснення 2009 та 2010 - це роки об’єднання колективів   двох навчальних закладів, як трудових так і учнівських.

План державного замовлення відповідно по рокам становив  360, 277, 266, 281, 273 учні і як видно з таблиці план держзамовлення кількісно ми виконуємо.

Один із основних показників якості підготовки кадрів – їхнє працевлаштування.

Показник працевлаштування за професіями знаходиться в межах 82-88%.

Шановні колеги! Втрата учнівського контингенту – це одне з найбільш болючих питань в нашій роті. Я як директор при кожній зустрічі з Вами наголошую на серйозності та відповідальності цієї ланки роботи. В училищі розроблено Правила внутрішнього розпорядку для учнів, щоденно контролюється відвідування занять учнями, здійснюється ознайомлення керівників груп з побутовими умовами проживання та родинами учнів, щомісяця проводяться засідання штабу Ради профілактики. Але цей процес не завжди залежить від нас   - об’єктивною причиною втрати контингенту є низька мотивація абітурієнтів, низька зацікавленість батьків у майбутньому дитини, низька якість знань з предметів загальноосвітньої підготовки.

За останні 5 років відраховано – 304 чол. :

2009-2010н.р. – 73 чол. з 840 чол., що становить 9%,

2010-2011н.р. – 56 чол. з 738 чол., що становить 8%,

2011-2012н.р. – 52 чол. з 640 чол., що становить 8%.

2012-2013н.р. – 60 чол. з 643 чол., що становить 9%.

2013-2014н.р. – 63 чол. з 672 чол., що становить 9%.

У напрямку формування та збереження контингенту маємо ще над чим працювати, зокрема, недостатня кількість учнів, що навчаються на третьому ступені; недостатній рівень профорієнтаційної роботи педагогічного колективу, так у 2012 році не виконали державне замовлення з  професії «Нянька. Гувернер. Соціальний робітник» (на базі 9 класів), а у 2013 та 2014 році    -  з  професії «Кравець. Закрійник» (на базі 9 класів). Звичайно, для деяких недоліків є і об’єктивні причини, як то демографічна криза, і як результат недостатня кількість випускників 9 класів за останні роки, відсутність державних  підприємств – замовників кадрів.  

Шановні колеги! Я переконана, що головне завдання директора навчального закладу – це дієва, ефективна організація навчально-виробничого та виховного процесу, метою якої є підготовка висококваліфікованого, мобільного, конкурентоспроможного на ринку праці робітника. Тому я зупинюсь на аналізі  роботи навчально-виробничого, виховного та науково-методичного процесу на рівні державних стандартів якості освіти, підготовці робітників відповідного рівня кваліфікації.

З  аналізу за п’ять років видно, що професійно-теоретична підготовка   відповідає вимогам держаного стандарту професійно-технічної освіти. Якісний показник навчальних досягнень  учнів з професійно-теоретичної підготовки за п’ять років  наступний:

2009-2010 – 54%,  2010-2011 – 54%,  2011-2012 – 55%, 2012-2013 – 56%,  2013-2014 – 57%, тож хоч і незначна, але позитивна динаміка підвищення якості знань учнів прослідковується .

Показник достатнього та високого рівня підсумків ДКА зростає кожного року, що свідчить про зацікавленість учнів до обраної професії, високий професіоналізм викладачів та майстрів виробничого навчання. Як наслідок високе оцінювання членів державних кваліфікаційних комісій досягнень наших випускників. Кращі результати ДКА показали випускники ІІІ ступеню навчання.

Про рівень професійно-теоретичної підготовки учнів свідчать їх досягнення:

  • 2 та 3 місця у обласній олімпіаді серед учнів ПТНЗ з предмету «Перукарська справа» (2013 р.)
  • За п’ять років дипломи з відзнакою отримали 56 наших випускників.

Професійно-практична підготовка здійснюється відповідно до вимог наказу №419  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Однією із проблем сьогодення є відсутність робочих місць на виробництві, ми робимо все, щоб у навчальних майстернях первинні навички  і вміння формувались через відпрацювання всіх тем. Для цього я,  як директор та керівники структурних підрозділів, прикладаємо максимум зусиль, щоб  забезпечити навчання  матеріалами, інструментами, обладнанням тощо.

Навчальні показники досягнень  з виробничого навчання відповідають держаному стандарту професійно-технічної освіти і за п’ять років середній показник склав 83,5%. Це високий показник, але його треба підкріпляти  якісним виконанням  всіма учнями норм виробітку, культурою виконання  робіт. Я  дуже задоволена тим, що з  кожним роком збільшується  обсяг виконання  виробничих робіт за новими технологіями і матеріалами і це стосується майже всіх професій.

Застосовуючи  різноманітні форми організації виробничого навчання та продуктивної праці учнів, педколектив забезпечує високий рівень знань і практичних навичок. Так, наприклад, ми велику увагу приділяємо не тільки пошиттю, а і конструюванню та моделюванню одягу, розвитку художнього смаку. Цьому значно сприяє творча робота учнів із створення колекцій одягу для театру мод «Силует».

Про високий рівень професійно-практичної підготовки учнів свідчать їх досягнення:

  • обласний конкурс професійної майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «Лицювальник-плиточник» (2010р.) – 2 місце;
  • обласний конкурс професійної майстерності серед учнів ПТНЗ професії «Перукар (перукар-модельєр)» (2012р.) – 1 місце.
  • обласний конкурс професійної майстерності серед учнів ПТНЗ професії «Кравець» (2012р.) – 1 місце.

Над оновленням змісту державного стандарту професійно-технічної освіти з професії «Касир (в банку)» у складі творчої групи педагогів працювала викладач училища спецдисциплін  Андрієвська Н.Ф.

Про результативність загальноосвітньої підготовки свідчить якість показників знань, умінь та навичок учнів.

Невисокий рівень досягнень учнів  з загальноосвітньої підготовки  в середньому 22% пояснюється, в першу чергу,  низьким рівнем  навчальних досягнень  абітурієнтів, недостатньою мотивацією  до навчання  випускників шкіл після 9 та 11 класів. Втім, викладачі загальноосвітніх предметів регулярно проводять позакласну роботу з учнями, щороку залучають їх до участі у І та ІІ, іноді і у ІІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіад, у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім.. П. Яцика, у мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.. Т.Шевченка.

Як ви бачите на екрані  відхилення між річними оцінками учнів та результатами ДПА незначні, що говорить про об’єктивність оцінювання знань, умінь та навичок учнів

Якісним результатом загальноосвітньої підготовки наших учнів є кількість випускників зарахованих у ВНЗ–за 5 років – у ВНЗ за результатами ЗНО зараховано 54 наших випускників, з них 13 за професією.

 Про результативність загальноосвітньої підготовки свідчать досягнення учнів

  • ІІ та ІІІ етап Всеукраїнської предметної олімпіади з хімії (2010р.) – 3 місце;
  • ІІ етап Всеукраїнської предметної олімпіади з біології (2011р.) – 3 місце;
  • І етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. П. Яцика серед учнів ПТНЗ за програмою 10 класу (2012р.) – 1 місце;
  • ІІ етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. П. Яцика серед учнів  (2012р.) – 2  місце;
  • ІІ етап Всеукраїнської предметної олімпіади з екології  (2013р.) – 3 місце.

В скрутних економічних умовах одним із пріоритетних напрямків своєї діяльності я  визначила співпрацю з соціальними партнерами, замовниками робітничих кадрів. У нашому закладі уже створено систему соціального партнерства, налагоджено тісну співпрацю з організаціями, підприємствами, установами різної форми власності, що є замовниками робітничих кадрів.

Так для забезпечення учнів робочими місцями під час виробничої практики керівництвом училища укладені договори з підприємствами та організаціями. У 2009 році укладено 92 договори на 840 робочих місць, 2010 році – 89 договорів на 738 робочих місць, 2011 році – 84 договори на 640 робочих місць, 2012 році – 98 договорів на 780 робочих місць,  2013році – 89 договорів на 643 робочих місця, 2014 році – 88 договорів на 672 робочих місця.

Основними підприємствами-замовниками робітничих кадрів є:

  • ТОВ «Полігран», Херсонський об’єднаний військовий комісаріат, ПАТ «Державний Ощадний банк України», Теріторіальні  центри соціального обслуговування Дніпровського та Комсомольського районів, магазини квітів «Жасмін», «Botanik», садовий центр «Зелена хата», ТОВ швейна фабрика «ВІД», ПрАТ ЦШФ «Юність», ПП Безродня Н.В., ательє «Натуся», салон краси  «Клеопатра», « Frederic Moreno».

З 2012 року заклад співпрацює з обласним та міським центрами зайнятості населення та згідно з укладеними договорами  здійснює професійно-технічне навчання незайнятого населення за професією «Перукар (перукар-модельєр)».

З 2013 року розпочалася співпраця з компанією  ESTEL, яка проводить на базі нашого навчального закладу семінари, конкурси, майстер-класи як   для  учнів,  так і для викладачів та майстрів виробничого навчання з професії «Перукар», що дає змогу підвищити професійний рівень. В якості спонсорської допомоги компанія ESTEL подарувала в начальні майстерні з професії «Перукар» учбові банери,  літературу, диски, чекаємо від фірми в подарунок стаціонарний фен – сушуар. 

Протягом п’яти років наш заклад співпрацює з Херсонською обласною державною телерадіо компанією   «Скіфія». З нашого боку - це оформлення студії при проведенні святкових програм та створення іміджу ведучих, а з боку телеканалу - створення фільмів про професії «Кравець», «Перукар», репортажі про цікаві заходи нашого закладу та майстер-класи учнів і майстрів виробничого навчання у прямих ефірах програми «Ранок на Скіфії».

Хочу звернути вашу увагу, що наш навчальний заклад протягом 5 років активно співпрацює з недержавними громадськими організаціями серед яких ХОГЦ «Чоловіки проти насильства», ХОЦ «Успішна жінка», ХОБМ «Мустанг», ХГО «Ініціатива та захист громадянських прав інвалідів»,  Благодійний фонд милосердя і здоров’я,  ГО «Нова генерація», ХГО «Цент соціального партнерства» та Молодіжні театральні студії міста.

Невід’ємною складовою формування майбутнього кваліфікованого робітника, як повноцінної соціально-свідомої особистості є виховна робота


Валюта


Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016 |